Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Stredoškolská súťaž Finančný kompas odštartuje v polovici januára

05.02.2014

Nadácia PARTNERS prináša druhý ročník finančno-vedomostnej súťaže Finančný kompas. Zapojiť sa je možné prostredníctvom internetu, šancu majú preto stredné školy zo všetkých miest a obcí Slovenska. Trojica najlepších riešiteľov vyhrá hodnotnú cenu pre seba a zároveň zaujímavú finančnú sumu pre svoju školu.

Finančný kompas je vedomostná súťaž, v ktorej si študenti môžu overiť svoje znalosti z oblastí ekonomiky, osobných financií, poisťovníctva, bankovníctva, investovania či dôchodkov. Zapojiť sa môže každý študent ktorejkoľvek strednej školy na Slovensku. Prvé otvorené kolo súťaže prebieha od 15. 1. 2014 do 22. 2. 2014 a účasť v tomto kole nie je limitovaná.

V minulom roku sa zapojilo viac ako 5 tisíc študentov. Potvrdilo sa, že vzdelávanie netradičnou a atraktívnou formou láka, aj keď nie je povinné. Vysokej účasti prospieva aj forma a priebeh súťaže. Organizátori naplno využívajú možnosti moderných technológií, vďaka čomu predpokladajú v tomto roku ešte väčší záujem študentov aj samotných škôl. Finančný kompas prebieha v troch kolách, pričom prvé dve súťažiaci absolvujú online. Prvé kolo vyselektuje 500 najlepších pre druhé kolo, z ktorého len 20 najúspešnejších dostane pozvánku do finále. V ňom si finalisti zmerajú sily písomnou formou. Platí, že náročnosť otázok a úloh sa z kola na kolo zvyšuje.

„Snažíme sa účasť v súťaži sprístupniť čo najširšiemu počtu stredoškolákov. Do prvého kola sa môžu záujemcovia zapojiť kedykoľvek v priebehu piatich týždňov. Jediné, čo pre otestovanie svojho prehľadu vo financiách potrebujú, je počítač a prístup na internet,“ približuje Juraj Juras, správca Nadácie PARTNERS.

Aj tento rok sú pre víťazov a ich školy pripravené motivujúce ceny. Pre najúspešnejších študentov je pripravená moderná elektronika a pre školy, na ktorých študujú, finančné výhry. „Vysoká účasť študentov a záujem škôl v prvom ročníku súťaže nás príjemne prekvapili. Budeme veľmi radi, ak sa aj do druhého ročníka súťaže zapojí čo najviac mladých ľudí, ktorí sa aj týmto spôsobom môžu zoznámiť so svetom financií a zábavnou formou si preveriť svoje vedomosti,“ dodáva J. Juras.

Nadácia PARTNERS súťaž organizuje ako jednu z aktivít v rámci projektu Deň finančnej gramotnosti. Jeho cieľom je upozorniť na problematiku finančnej gramotnosti a tiež vyvíjať aktivity na podporu finančného vzdelávania. Podrobné informácie o súťaži Finančný kompas, ako aj o ďalších aktivitách v rámci projektu Deň finančnej gramotnosti, nájdete na webovej stránke www.denfinancnejgramotnosti.sk.